בכל מקרה רואים שבגד שעשוי מעור פטור מציצית, גם מדרבנן.
יש שלמדו שהסיבה שעור פטור מציצית בגלל שהוא לא חייב לעבור טוויה ואריגה כמו צמר ופשתים. וממילא אותו דין יהיה בעור (האגרות משה חלק ב סימן א)
אבל יש שתלו את סיבת הפטור בבגד מעור משום שהוא מחתיכה אחת. אבל ניילון שהפכו אותו לחוטים וממנו עשו אריגה אזי יתחייב בציצית. {שו"ת הר צבי או"ח חלק א סימן ט)
ויש שאמנם שסברו שאי אפשר לפתור לגמרי מציצית בגד ניילון שעשוי כאריגה, ומצד שני אי אפשר לברך על זה. לכן חייב להשים בבגד זה ציצית אך לא יברך. (מרן הרב עובדיה, ציץ אליעזר חלק יב סימן ג)
מהיוצא ממה שלמדנו:
אדם שרוצה ללבוש בקיץ טלית קטן מניילון אין איסור בדבר, פשוט לפי חלק מהשיטות לא קיים מצווה, ולפי חלק ודאי קיים)
אבל טלית גדול שמברכים עליה, לפי הרבה מהפוסקים נכנסים לחשש ברכה לבטלה. ולכן הרוצה לסמוך על הרב צבי פסח פראנק יקנה טלית אקרליין. אבל מי שהולך לפי שאר הרבנים לא יקנה טלית כזאת. ואם נמצא במקום שזה הטלית היחידה לא יברך עליה.
דביר בשירי ס"ט